sömnlös natt

Natten mellan lördag och söndag innebär natten mellan förberedelse och match. Då vill man ju kunna ladda i lugn och ro. Men som ja nämde i tidigare inlägg så var det fullt hus. Somnade inte förrän kl 03.00 cirkus. Vaknade 04.57 av att någon tagit sig in i mitt rum. Drömde jag?! Nej.. Jag blev helt förstelnad, stum och minst sagt chockad. Så fort jag tittade upp med huvudet och hon fick syn på mig och att jag såg henne gjorde hon ett litet pip och försvann snabbt ut ur rummet. Efter det kunde jag inte somna om. Såg ut som en jäst bulle runt ögonen dagen därpå på samlingen och coach frågade hur det var med mig. Då bröt jag ihop totalt och berättade vad som hänt under natten. Som kompensation skall jag flytta till centrum efter jul.. HAHA
Hemma match igår. Jag älskar våran arena och spelat än så länge bara bra matcher där. Vi inledde matchen med ett 4-1-4-1 spelsystem som vi föllföjlde matchen ut. Efter ca 30 min gjorde jag 1-0 målet. Love it! Kommer inte ihåg hur de gick till men att jag sköt på studsade boll och placerade den i målvaktens högra hörn. Vi spelade bra, men borde gjort mer mål i första om vi passat lite mer. Fick en riktigt go lårkaka i inledningen av matchen som jag fått sota för idag.. I andra halvlek fortsatte vi rulla och efter 10 min passade jag en pass längs backen fån höger till vänster kanten till Anastasia som var helt ren med målvakten. 2-0. Sedan dribblade Tam på höger kanten, kom runt och slog ett inlägg till mig som gav en ledning till 3-0. Då hade det gått 20 min på andra. Tack och adjö för mig idag, jag blev utbytt coach tyckte att jag gjort tillräckligt idag! Sedan gick jag och dushade och vi lyckades göra ett sista mål och matchen slutade 4-0. Trots en sömnlös match blev dagen  grymm ändå! :)
Idag skall jag med de två serberna till Karditsa och träffa deras serbiska kompisar. Plus att det finns tydligen en svensk som spelar i det laget så det skall bli intressant att äntligen få träffa en som man kan snacka samma språk med.. Middag och utgång är nog planen. Se ya tomorrow..
Bild nummer 1. Jag gör ett fint ballerina skutt.
nr 2. Jag försöker och försöker.
nr 3. Jag lyckas (göra mål). HAHA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0