goodbye mylover goodbye myfriend

För ungefär en kvart sedan bestämde sig min lagkamrat, roomie, enda vän, min bästa vän här för att lämna Volos och vårat lag för att återvända till sitt hem som är i Sofia, Bulgarien. Ännu har jag inte fattat det, känns som hon bara gick ut för att festa eller något och borde komma tillbaka i natt och sedan vakna upp och träffa henne som vanligt. Och fortsätta våra dagar tillsammans här i Volos. Så som det har varit de sista två månaderna. Efter allt som har hänt här nere med målvakstränaren som nästintill misshandla henne, enorm förödmjukelse, för sen betalning av lön, hennes roomie som var gravid i 6:e månaden (utan att veta om det och sedan gjorde abort), hennes roomie som stal 1000 kr av henne, en kollaps på träningen igår som ledde till ett akut sjukhusbesök p.g.a stressen osv.. bestämde hennes bror och hennes kompisar för att köra alla dessa timmar från Bulgarien för att komma och hämta henne.
Hon har inte sagt något till någon som har med laget att göra. Så det kommer bli en rejäl chock för laget, presidenten och coach imorgon när vi skall åka iväg och spela mot ett lag som kom trea förra året i ligan. Tydligen är de ett sämre lag i år. Tack&lov. Eftersom det kommer vara en del oroliga, sura, whatever miner som antagligen kommer snurra upp laget något kopiöst så skall jag försöka hålla lugnet inom mig. Nu skall det bli intressant att se hur dem reagerar på detta beslut som hon gjorde. Detta är den andra spelaren inom loppet av en månad som lämnar vårt lag p.g.a av ungefär samma anledning. I hope things goes well from now on. Imorgon är det samling 07.30 så jag skall gå och packa min väska och förbereda inför morgondagen. Vi har 4 timmars resväg innan det är dags att spela. Wish me good luck?! ;)
Kommer sakna dig. Har aldrig lärt mig så mycket av en person under så kort tid som våra två månader tillsammans. Du har blivit en inspirationskälla och gett mig ett helt annat perspektiv på livet och du är en del av mitt äventyr här i Grekland. Hoppas du känner att du gjorde rätt val. Du är så mycket mer värd än detta. Med dina 5 talande språk, utbildningar, jobberfarenheter och framförallt dina livserfarenheter runt om i världen kommer du att gå långt. Hoppas bara att livet uppskattar dina kunskaper. Take care my friend (L)



Kommentarer
Postat av: Anonym

snygg tjej_89

2010-11-27 @ 00:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0