tvåmålskytt

I söndags åkte vi fyra långa timmar för att spela match mot Drama, något i den stilen hehe. På vägen dit satt jag och lyssnade på musik och deckade rätt gött måste jag säga. Många frågetecken med tanke på att Angi åkte utan att säga någonting. Många sura miner också för den delen. På vägen dit stannade vi för att äta vår traditionella matchmåltid spagetti med kyckling på vårt kära Goodys. Äntligen framme och när dommaren blåste i pipan spelade vi ca 5-10 min och vi gjorde första målet efter ett snett bakåt inspel av Vaso till Tsirdani som placerade den stenhårt och snyggt i målvaktens högra hörn. Efter ett litet tag reduserade dem, vilket gjorde oss hysteriska. Nu med ett resultat vid namn 1-1. Shit nu började alla få panik och bara tjonga iväg bollen, vilket jag inte har sett oss göra sen jag kom till laget. Alla började skrika på varann. Och vår coach rökte som aldrig förr och gjorde oss nervösa med hans gap och skrik. Själv brydde jag mig inte så mycket mer än jag själv skulle spela bra. Och det gjorde jag också. Hade en del chanser men först i andra halvlek fick jag sätta dit dom. Innan halvlek fixade jag en frispark utanför straffområdet som Tsirdani återigen satte dit, denna gången snyggt upp i krysset. Slutar aldrig att förvånas av henne. Men hon gör de gång på gång.
Halvtidspaus, inne i omklädningrummet var det lungt i början, men sen blev det hus i helvetet. Två spelare började skrika och gapa på varann, den ena var på väg att resa sig och försöka börja mucka med den andre men coach sprang dit för att stoppa det hela. Jag bara satt och kollade helt förvånande och vettskrämd. Hakan nere vid fötterna, Såg jag rätt? Fattade ingenting och satt där som ett frågetecken? Två lagkamrater som bråkar med varann, skukt! Efter ett tag lugnade det hela ner sig och vi gick ut för att spela igen som om inget hade hänt. Jag var fortfarande i chock.
Andra halvlek började lungt och fint. Det kom att dröja några minuter innan jag fixade en hörna åt innerfittfältaren Tam som skruvade bollen perfekt mot bortre stolpen som vår mittback Danni nickade in. Serbian samspel 3-1. Vi spelade på deras planhalva i stort sett hela matchen. Rullade på bra med många fina kombinationer. Nu var det äntligen min tur att få göra mål, ett snyggt nickmål dessutom. Sedan dröjade det inte så länge innan jag skulle få göra mitt andra mål i matchen efter att ha dribblat av målvakten och totalt snurrat upp henne på läktaren. Det irriterade motständarna något enormt efter det var varena närkamp ful. De började dra i tröjan och försöka provisera fram bråk. Vilket de inte hann att lyckas med innan coach var smart nog att byta ut mig. Vaso fixade också en straff som hon satte själv, därmed hennes första liga mål. Gladtjej! På vägen ut när jag skulle bytas ut kände jag en putt bakifrån. Jag vände mig såklart om. Då säger en tjej: What do you want? Whats your fuckin problem? Jag svarade: Vad är ditt problem är frågan.. Sen sprang alla lagkamrater och dommare dit och stoppade oss. Man såg att hon va nära på att smocka te mig asså. Men jag lunkade nöjd och belåten ut vände mig ett par gånger mot henne och log hånfullt. NÖJDTJEJ_89 haha. Efter det gjorde båda lagen varsiett tll mål och matchen slutade 7-2. Gott med ännu en vinst. Kompis det går bra nu..

Kommentarer
Postat av: Mikaela Örtendahl

Härligt syrran! Skype? puss

2010-11-24 @ 16:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0