3-0 :D

Tre mål är lika med tre poäng. Dagens match slutade 3-0. Med solen stekandes mot min rygg när jag satt och kollade laget värma innan matchen. Väl matchen startat ställde jag mig upp pga lugn att sitta ner. Efter drygt 10 min fick vi frispark på högerkanten. En sådan som Tamara så enkelt lägger över målvakten och defenders som rusar ut och som Despina tajmar perfekt på volley och dönar in 1-0. Ytterligare några minuter går och vi får frispark ca 20-25 meter från mål. Katarina med de två små toffssarna skjuter in den riktigt snyggt och en skön tvåmålsledning. Sedan får Anastacia ett ryck på vänsterkanten dribblar förbi tre spelare och skär in i mitten och passar en jämsidespass till Goggo som har ett bra skott läge precis vid straffområdslinjen framför målvakten. Men passar istället Tamara som löper mellan backarna och smeker in bollen mellan benen på målvakten som kommer utrusandes i full fart. 3-0 efter halvtimmen spelad av första halvlek.
Första gången jag såg vårat lag spela. Shit har svårt att analysera när man sitter och tittar när man hela tiden brukar vara inne i matchen. Då går allt så mycket snabbare. Shit vad långsamt det går! :S HAHA. Vi hade nytt spelsystem, vilket kanske var anledningen till ett rörigt spel och problem i anfallet. Idag bytte vi och spelade 4-4-2 eftersom jag inte kunde spela idag. Annars brukar vi spela 4-5-1 med mig som ensam forward. Med spel mot ett mål i hela första halvlek gick vi lugna ut i halvtispausen. I andra var matchen så gott som avgjort och det märktes av båda lagen. Den ena laget hade redan gett upp och det andra hade redan tagit segern förgivet. Vi var inte längre skärpta i mål chanserna vi hade, inte för fem öre. Kunde lätt gjort 5 i andra, men det blev inget. Skönt iaf med tre mål och tre poäng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0