lets caught the sun

Det har ju gått sådär med att ställda klockan när man ändå stänger av den när den ringer kl 10. HAHA. Men har man inget speciellt att göra så blir det lätt så, i guess. Drog upp rullgardinen och tittade ut och blev alldeles varm i kroppen. Efter mer än en veckas regn var det äntligen sol&sommar igen! (H) Så det var bara till att dra på sig jeans short och en t-shirt och ett par sommarskor. Såklart glajorna var med ;) Lefteris kom och hämtade oss för att åka till centrum och hämta våra cyklar som vi skulle få. Så därifrån cyklade vi på bilvägen och kände oss som kungar (NOOOT). Vi mötte coach och tjejerna i laget som satt på ett cafe och väntade på oss. Efter det tog jag och Angi oss friheten och satte oss och käkade på Paragadis eftersom presideten sa att vi kunde gå dit och äta. Gott som faan! Sedan tog vi våra snygga bikes och cyklade hem. Åkte lite omvägar för att utforsta vår lilla stad. Många riktigt mysiga hus. Andra helt förskräckliga. Ja får ont i hjärtat när jag ser folk som måste bo sådär:S Väl hemma deckade jag två timmar innan det var dags att piggna till och åka till träningen.
Idag tränade vi på konstgräsplanen som vi gjort en vecka nu eftersom söndagsmatchen skall spelas på samma underlag. Började uppvärmning med hålla bollen inom laget fast med händerna. Sen byggde vi på den och då skulle man kasta den till en tjej som skulle göra volley till en som tar emot den med händerna sedan samma sak med huvudet. Resten av träningen bestod i stor del av taktik. Hur vi skall pressa, göra uppspel osv. Sedan avslutade vi med lite skott och sedan spel. Jag kommer inte spela centerforward denna matchen. Kommer vara en av de vå som är bakom centern. Eftersom det skall skapa en balans med mig och Tamara som offensiva innermitt/defensin foward. Meningen är att vi skall skjuta mycket och försöka löpa igenom deras backlinje. De skall tydligen vara lite svagare i försvaret. Har inte spelat där något så det kändes lite konstigt att få reda på det, men det blir en positiv utmaning för mig!
Träningarna denna vecka har inte varit speciellt bra tycker jag, man har inte märkt någon större vilja. Alla bara snackar att vi måste vinna. Men det funkar inte riktigt så. Vi har också en av de mainpersons i laget i Serbien eftersom hon fortfarande försöker fixa sina papper och missar söndagens viktiga match. Så det finns lite frågentecken? fortfarande. Vi möter de tvåfaldiga vinnarna i Grekiska ligan och ett starkt lag även ute i europa. De spelade nyligen kvartsfinal i champions league.
Poak- Volos ???

Jag tänker ladda och spela matchen och göra mitt bästa och inte tänka på något annat. Det är alltid då jag spelar bäst! Sen det som händer, det händer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0