30 grader

Jag och Angi (min roomie) åkte till stan för att hämta vår mat som vi avnjöt vid hamnen. Det blev kyckling med ris och sallad med tzatsiki. Sedan promenerade vi länst med hamnen tills vi kom till ett cafe där Katarina (en tjej i laget) jobbar. Skulle bara säga hej, men där satt några från laget så det blev en färskpressad apelsinjuice där innan vi åkte hem. Väl hemma tog jag mig en powernap innan träningen.
Här satt vi och åt dagens lunch :)
Idag tränade vi på någon liten sket plan. Blev besviken för vi skall träna där imorgon också :( Innan har vi tränat på Olympiakos Volos F.C arena, där vi brukar spela våra matcher. Hoppas det bara är tillfälligt.
Dagens träning:
10 min lätt jogging som uppvärmning. Sedan spelade vi 2 lag på halva plan, hålla bollen inom laget. Bra läge att springa och försöka få upp min urusla kondition. Måste mämna det igen. Är verkligen imponerad över hur bollskickliga dom är och alltid försöker vårda bollen. Det är inte många bollar som bara skickas iväg. Det blir så mycket roligare att spela och svårare. Det säger ju sig självt- lättare att förstöra än skapa. Efter det spelade vi en slags anfall försvar-övning, men varvning av inlägg. Den funkade sådär måste jag säga. För kort plan och för rörigt. Så när det var dags för spel de sista 20 min var jag taggad. Kände mig lätt i kroppen. Då kan det gå hur bra som helst. Det gjorde det också gammla Sandra var tillbaka på sitt lekhumör :)
Efter träningen gjorde jag mig i ordning för att möta upp presidenten. Men innan han jag snacka lite med min kära familj som satt i vardagsrummet och lyssnade. Det roligaste var ju när mamma skulle ner i köket. Hon ville att alla 7 som satt uppe och lyssna och pratade med mig, skulle komma ner bara för att hon är så jädra NYFIKEN och inte vill missa något skvaller. Sedan fick jag avbryta för Mr Dimitris och hans fru kom och hämtade mig och Angi. Såklart att vi skulle gå till en grekiskt resturang där det serverades fisk av alla dess sorter. Hatar sånt. Så jag fick nöja mig med feta sallad, någon friterad bacon sak, ostbollar, bröd och glass till efterrät. Och såklart skulle man testa traditionella spriten Rakki (tveksam stavning) fyfan va äckligt. Det blev cola för mig istället. Det var trevligt sällskap, coach och hans familj kom också :)
Nu ska jag lägga mig dom kommer och hämtar mig 9 för att gå till polisen och fixa papper. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0