bulgarien vs grekland

Med solen stekandes i ansiktet blåste dommaren i pipan för avspark (kl 14.00 Bulgarisk tid). Lite nervöst med tanke på att jag inte kunde namnen eller ingen aning om spelsystem och den så kallade pressen.. Men jag kämpade på så gott det gick i hettan.

Vi ställde upp med ett spel system som kan skrivas 4-5-1. Jag spelade själv där uppe som center forward. Ett par smällar och jag fick ta i mer än vad jag kunnat föreställa. Inte direkt som på Cypern, här gick allt snabbare. Skickliga individer. Motståndarna tog ledningen efter ca 15 minuters spel. En totalmiss av våran mittback som gav bollen till anfallaren som lätt kunde rulla in bollen. Vi fortsatte att rulla på kanterna och tillslut kom en tjej på högerkanten förbi och blev fälld av målvakten. Därmed straff och en kvittering. Långt in på första halvlek stod det 1-1. Men så kom elvispen förbi på högerkanten igen och slog ett inlägg som ja satte med volley in i mål. Mitt ledningmål och glädje varade inte länge innan de kvitterade. Halvtidsresultat 2-2

I början av andra var det rätt dött. Men sedan fick vi fart igen och efter 15 min blev Kathy inbytt och sköt ett löst skott som målvakten lyckades tappa mellan benen på något sätt. Men alla mål räknas. Sedan blev jag utbytt med 20 min kvar av matchen. Så jag hann inte se det  sista målet.
Backlingen rullade runt riktigt bra och sköt aldrig upp en "stress-panik-lång-boll" utan spelade till ytterback eller innermittfältare. Alla försökte behandla och spela runt bollen. Vilket var possitivt. Sen var ena innermittfältaren lite av en egotripp men något sånt får man alltid räkna med. Och just det en gnälltjej som alltid skall kommentera att jag viker upp shortsen och säger att det inte är en catwalk. Medan hon själv har lösnaglar och är sminkad. hahaha

Matchen slutade 4-2 till oss och än så länge är jag obesegrad med mitt nya lag :D ;)

Denna länken skickade en journalist till mig. Har inte kollat vad det står men det är iaf en bild på mig! :D
http://www.taxydromos.com/sports/tabid/61/articleType/ArticleView/articleId/29592/categoryId/5/--.aspx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0