champions league

Idag blev vi hämtade för att åka till stan och gissa varför?! För att dricka kaffe.. Satt vi på ett mysigt kafe vid havet. Sedan promenerade vi längst havet för att jag skulle få se hur det ser ut i min nya kära lilla stad Volos. Jätte mysigt var det. Sedan åkte vi till en i laget och såg hennes lägenhet. Efter det åkte vi vidare till Fenia och såg hennes lägenhet. Den var riktigt snygg och utsikt över hela stan :) Stilren, det gillar jag!
Vid tre tiden kom coach och hämtade oss. Det var dags att åka ca två timmar för att se 16-dels finalen i Champions league. Det var mellan ett lag från Österrike och de grekiska mästarna Paoc FC, sedan 6 år tillbaka.
Matchen började rätt lungt. Det kändes inte som att något av lagen vågade riktigt i början. Det vara bara en liten tjej på vänsterkanten i Paok som var på hugget. Sprang som fan gjorde hon. Det var också hon som gjorde det enda målet i matchen. En riktig en mans show. Hon fick en passning på kanten en bit in på andra planhalvan. Hon snurrade upp varenda jäkel på vägen. Ändå till kortlinjen då man förväntade sig en snett-inåt pass, men nej hon rullar in den från ingen vinkel. Fram till halvtids pausen såg det rätt så stabilt ut Paok.
I andra halvlek fick de långa, kraftiga Österrikarna fart och en kvart in på andra borde de kvitterat. Helt öppet mål men målvakten räddade och lämnade retur. Inte en utan två gånger men lyckades fånga den liggandes trots helt öppet mål. Fantastiskt att pricka målvakten där. Sen hade de ett par lägen, likaså Paok. Men hemmalaget som hade 11 spelare från Grekiska landslaget var värdiga vinnare efter dagens prestation!
Det var skönt att ha lite kött på benen nu så här efter ha sett matchen. För det är det första grekiska laget jag har sett hittils och det bästa också. Dom hanterar bollen bra och försöker passa sig ur varje situation. Det älskar jag med forbollen här. Inte som i Sverige den som brötar och väger mest vinner mest.
Det gynnar mig och min spelstil också! :)


trött tjej! godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0