Bulgarien, Sofia

Igår ringde klockan men ja stängde av den lika snabbt. Pappa väckte mig strax innan halv 7, då de var dax att bege sig till flygplasten. 09.55 skulle planet lyfta från Landvetter mot Frankfurt. För sedan att åka vidare därifrån till Sofia. Där ja mötte upp mitt nya lag FC Volos. Det var första gågen ja flög själv, inte skoj. Jag deckade direkt och vaknade med maten liggandes brevid mig och då var vi redan i Frankfurt. Skönt iaf haha :)

Väl framme på flygplatsen i Sofia var det en Bulgar som hämtade mig. Han är fotbolsspelare här i Bulgarien och kommer till jul och spelar i Grekland berättade han. På vägen från flygplatsen åkte vi genom stan, det kändes som att vara tillbaka på Cypern. Ser ju lika dant ut typ. Efter drygt 45 min kom vi fram till planen. Där laget satt och väntade på mig. Jag hälsade på alla och blev förvånad. Hade sett bilder från en turnering och trodde dom skulle vara stora som hus, men dom var små ärtor. -haha. Skämt o sido. Men stora var dom inte!
Vi kollade första halvlek mellan ett grekiskt och bulgariskt lag. (Förlorarna skall vi möta idag). I halvtid på den matchen åkte vi till hotellet för genomgång om deras match som jag missade (Förstod sådär mycket) haha. Efteråt gick vi och käkade. Det blev en fetaost sallad till förrät, kött och pommes som huvudrätt och en snuskigt god äppelkaka till efterrät. Sen så är man ju tillbaka till ett kaffe drickade land. Såklart att de skulle bli kaffekalas. Men inte för mig, apelsinjuice blev det. haha. Sen var ja så trött så ja gick upp på rumet och kollade internet lite sen deckade jag gott.
Ny day, nya möjligheter. Snart är det hotellfrukost som gäller, love it! Efter det så blir det till att förbereda sig inför matchen. Lite nervös faktiskt.. Sedan är det 8 timmars hemresa innan ja får komma till Grekland.
So far, so good! Får la se när ja kan uppdatera nästa gång!
Nu måste ja springa iväg till frukosten, ha deeee :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0