kommunikationsproblem

jag vill bara skrika..
Det finns ingen jag kan prata svenska med. Inte många som kan engelska heller för den delen. This driving me crazy. Har inte sett en enda skandinav, kom igen. Var är ni? hehe. Ne men allvarligt det är skitjobbigt. Det fanns åtminstone folk från andra kulturer och man kunde alltid hitta folk som man kunde kommunicera med på lilla Cypern. Men här är det fan omöjligt. Och jag fattar inte ett ord, det är rena grekiskan :P
Grekerna älskar verkligen sig själva sitt språk sitt land och ja.. all som förknippas med Grekland. Tex. Jag sa "åhh jag gillar verkligen detta cafeet" så kommer man garanterat få svaret, såklart det är ju grekiskt. Eller jag vet inte hur många gånger jag har fått frågan Do you like Volos?

hahahahhahahah jag måste lära mig grekiska om jag skall kunna bo här. För detta funkar inte!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0