Olympiakos Volos F.C - AEK

Idag hände det äntligen något i vårt lilla område. Det var dags för seriepremiär för nykomlingarna Olympiakos, som för första gången är uppe i högsta ligan i Grekland. Det är vårt herrlag, en parantes. Redan när vi kom hem på eftermiddagen stod poliser och förberedde inför kvällens match och det var avspärrat ända bort till vårt hotell. Så idag har vi fått klättra över staketet, haha. Sjukt.
Asså fan jag är inte från denna planet. Det intresserar mig inte ett dugg att kolla på fotboll, inte ens herrar. Och inte ens när jag är och kollar fotboll live i högsta ligan i Grekland. Jag som själv är fotbollsspelare.
Vårt herrlag tog iaf ledningen efter 4 min, ett snyggt spelmål. Sen hände det inte så mkt på målfronten förrän en bra dit in på andra, då motståndarna AEK kvitterade till 1-1. Jag kan inte göra någon direkt matchanalys, eftersom jag större delen av matchen åt krossiant, nötter och drack coca cola. Och dagdrömde.. Sen blev det inte bättre när vi disskuterat att vi skulle åka och äta crepes efter matchen. Det kändes som 25 oändliga sista minuter, för det enda jag kunde tänka på var den där smarriga choklad-nötter-banan crepen jag skulle sluka i mig. När det var 11 min kvar gjorde vårra herrar äntligen 2-1 och punkterade matchen. Okej ate, Lets gooo!!
Äntligen skulle jag få min efterlängtande crepe efter ca ett års väntan!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0