seger 4-1

Idag spelade jag första matchen i Grekland. Vi mötte det laget som kom 4 i ligan förra året. (Vårat lag Volos F.C kom på andra plats).
Den långa spinkiga dommaren blåste i pipan kl 17.00 grekisk tid. Ett par riktigt fula smällar inlädde matchen. Det var riktigt jämt den första halvtimmen. Jag fick en pass och sprang förbi någon försvare och målvakten rusade ut i full fart men det hindrade inte mig att lägga bollen till höger om målvakten och försvaraden och rulla in matcherns första mål. Jag kolliderade med försvarare och målvakten och såhär i efterhand fattar jag inte hur jag lyckades få in bollen i målet, men på något sätt lyckades jag. Efter ett par minuter kommer Vaso förbi på högerkanten och drev in i banan och  blir fälld och fixade straff. Hon lägger den själv och inskallt i målet, 2-0. Innan halvtidsvilan reduserade motståndarna till 2-1. En miss i försvarsspelet.
Andra halvlek började lite segt. Men dryga 10 min in i andra passade jag en lätt pass till Vaso som passade vidare snett inåt bak till Tam som fick till ett kanon skott. Målvakten hann inte ens reagera, 3-1. Det var ganska starka och stod upp bra och kämpade (lite osportsligt dock). Men de hade nästan inga målchanser på hela matchen. Vi hade desto fler. Mycket aggressivt spel varnades jag om och såklart att det skulle visa sig i matchen. I mitten av andra blev det en riktig catfight alla på planen blev till slut inblandade och tränarna va inne för att försöka stoppa men dom hann slåss rätt bra ändå. De båda som startade bråket blev utvisade. Spelet fortsatte och innan matchen skulle nå sitt slutresultat lyckades jag bli fälld och fixa en frispark. Gogo sköt in en välplacerad inåtskruvad boll rätt upp i krysset med sin lysande vänsterdojja. 4-1 slutade matchen..





Nu är det grekisk klubb som står på schemat för ikväll så ska ta och fixa mig lite.. ha en bra kväll för det ska jag ha! ;)

Kommentarer
Postat av: lina gudmundson

du är helt enkelt bäst. love.

2010-09-26 @ 00:23:58
Postat av: Franko

hahha Mål i första matchen, fan va gött;)

fortsätt så=)

2010-09-26 @ 04:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0